Общее·количество·просмотров·страницы

понедельник, 27 августа 2012 г.

Максим Рильський у Новій Каховці

На будівництво Каховської ГЕС приїжджало багато відомих особистостей, як на той час так і зараз. Так, одного дня, пароплав «Пушкін» увійшов в шлюзи Каховської ГЕС, привізши на своєму борту трьох поетів: Миколу Нагнибіду, Леоніда Вишеславського та Максима Рильского. Про те, як вони провели в Новій Каховці свій час, згадує миколаївський поет Вишеславський.
«В Новій Каховці ми зупинились в невеличкому будиночку для заїжджих: будівлі готелю тоді не було. Максим Тадейович попросив розбудити його вранці якомога раніше, щоб відвідати місцевий ринок.
- Людина, приїжджаючи в будь-яке місто, - сказав він, - повинна в першу чергу відвідати ринок та кладовище. Це необхідно для пізнання міста. Нова Каховка – місто занадто молоде, кладовища ще не має, а ось ринок, звісно, є.
Рано вранці, як ми умовились, Микола Нагнибіда і я постукали в його номер. Він вже не спав і, вдягаючись, казав:
- Я навмисно звечора не вимикав радіо, щоб воно мене збудило. Воно почало говорити рано, почався урок гімнастики. Я лежачи слухав настанови диктора: підніміть ногу, підніміть руку, перегніться, присядьте – і дивувався: як все це можливо виконати! У мене б ні за що не вийшло!
На ринку ми випили по стакану молодого каховського вина, закусили хлібом з салом та часником. Максим Тадейович тут же познайомився зі старим колгоспником, розговорився з ним. Колгоспник пригостив нас відмінним квасом. Повертаючись до будинку заїжджих, Максим Тадейович казав:
Тепер я знаю, як написати про Нову Каховку! Цей мудрий старий підказав мені необхідну ноту!
Ввечері ми виступали в Новокаховському клубі, читали вірші. Публіка хором просила Рильского прочитати «Слово про рідну матір», і він охоче виконав це прохання.
Після виступи ми вийшли до Дніпру прогулятись по набережній Нової Каховки. Був як раз той благословенний час, коли день, обтяжений спекою, починає хилитись до заходу, як колос до землі. Максим Тадейович йшов повільно, як би зрікшись нашої спільної бесіди. Він про щось зосереджено думав, ф по його обличчю було видно, що думки ці не особливо веселі. І раптом він, зупинившись, сказав: 
- Знаєте, до якого висновку я прийшов за довге життя? Якщо ти знаєш, що чимось можеш заподіяти людині зло, добре подумай, потім ще раз подумай і – не роби зла. Якщо ж знаючи, що можеш зробити людині добро, роби, не роздумуючи

Комментариев нет:

Отправить комментарий